Nieodpłatna pomoc prawna w pandemii dostępna przez telefon
Ze względu na sytuację epidemiczną w kraju, punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego działające na terenie Krakowa są zamknięte do odwołania. Pomoc udzielana jest jednak w formie zdalnej – drogą telefoniczną.
Infolinia i zapisy internetowe cały czas dostępne
W celu skorzystania z telefonicznej nieodpłatnej pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i nieodpłatnej mediacji, należy skontaktować się z Infolinią dostępną pod numerem: 728 366 319 i ustalić termin udzielenia pomocy. Rejestracja jest dostępna w godz. 7:30 – 16:00. Zapisy są możliwe także poprzez stronę https://np.ms.gov.pl/zapisy.
Kto może skorzystać?
Nieodpłatna pomoc prawna lub nieodpłatna mediacja przysługuje osobie, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Osoba uprawniona przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnej mediacji składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
Z porad mogą też korzystać przedsiębiorcy którzy w ciągu ostatniego roku nie zatrudniali ani jednej osoby. Rejestracja porady i jej udzielanie odbywa się wtedy na podobnych warunkach jak osób fizycznych.
Bezpłatna pomoc adwokatów i doradcy podatkowego tymczasowo zawieszona
Do odwołania zostały zawieszone także bezpłatne konsultacje dla przedsiębiorców w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy UMK ul. Wielicka 28a z: Okręgową Radą Adwokacką w Krakowie i Małopolską Izbą Doradców Podatkowym. Usługi te zostaną niezwłocznie przywrócone w przypadku poprawy aktualnej sytuacji epidemicznej w mieście.
Szczegóły dotyczące uzyskania bezpłatnej porady prawnej dostępne są na stronach Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Kraków lub bezpośrednio pod tym linkiem.