Wydział Architektury i Urbanistyki UMK, poczynając od lipca 2013 r. wprowadził dodatkową formułę kontaktów z Projektantami i Inwestorami, którzy przygotowują i składają wnioski o decyzje o warunkach zabudowy, pozwoleniu na budowę czy też zgłaszają zamiar wykonania robót budowlanych - Warsztaty dla inwestorów.
Poniżej zestawienie tematów archiwalnych warsztatów (2013-2018)
27 lutego 2018 r.
Tematami spotkania były wybrane zmiany w przepisach, w szczególności Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 14 listopada 2017r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2017 r., poz. 2285 z8.12.2017 r.)
5 kwietnia 2017r.
Poruszano następujące tematy:
zmiany w przepisach dotyczące zakresu koniecznych do uzyskania rozstrzygnięć administracyjnych na budowę zjazdu, sytuacje, w których wymagane jest przedłożenie projektu odwodnienia wykopów do pozwolenia na budowę.
18 listopada 2016r.
Tematami spotkania były wybrane problemy interpretacyjne pojawiające się na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę:
11 kwietnia 2016r.
Spotkanie poświęcone było następującym tematom:
27 listopada 2015r.
Tematem głównym spotkania były kwestie uzgodnienia projektu decyzji WZ i ULICP w trybie art. 53 ust.4 pkt 5 oraz pkt 12 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz pozwolenia na budowę dla jednego obiektu budowlanego – etapowanie inwestycji i zmiana pozwolenia na budowę.
9 lipca 2015r.
Tematem głównym spotkania były zmiany w ustawie Prawo budowlane, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki dotyczącej uzgodnień (ich formy) projektów budowlanych w zakresie „drogowym”.
20 maja 2015r.
Spotkanie poświęcone było następującym tematom:
13 lutego 2015r.
Spotkanie poświęcone było następującym tematom:
27 listopada 2014r.
Spotkanie poświęcone było następującym tematom:
18 września 2014 r.
Spotkanie pt. „Wpływ zmian w Prawie geodezyjnym na proces inwestycyjny". Do udziału w spotkaniu zaproszona została Pani Maria Kolińska - Dyrektor Wydziału Geodezji UMK oraz Pani Beata Słomka-Szczygieł – Kierownik Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej. Tematem przewodnim warsztatów były zmiany zasad i opłat związanych z udostępnianiem informacji z zasobu geodezyjnego i kartograficznego, omówiono także zmiany z sposobie uzgadniania usytuowania sieci uzbrojenia terenu. Dodatkowym zagadnieniem poruszonym na spotkaniu była zmiana regulacji prawnych, która wprowadziła ponowną konieczność wyłączania gruntów z produkcji rolnej położonych na terenach miejskich.
26 czerwca 2014 r.
Spotkanie poświęcone zostało istotnym i nieistotnym odstąpieniem od zatwierdzonego projektu budowlanego. Poruszono także zagadnienia związane z zakresem i formą projektu budowlanego zamiennego. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Powiatowego Nadzoru Budowlanego. Omówione zostały także zagadnienia dot. zakresu i formy inwentaryzacji budynku dla wyodrębnienia lokali mieszkalnych oraz wniosku PnB.
4 kwietnia 2014 r.
Tematem przewodnim spotkania były zagadnienia związane z zapisami ustaleń planu, stąd gośćmi tych warsztatów byli przedstawiciele Biura Planowania Przestrzennego. Dodatkowo, zagadnieniem poruszonym na tym spotkaniu było etapowanie inwestycji na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę. W trakcie spotkania scharakteryzowano plany miejscowe oraz Studium.
20 lutego 2014 r.
Tematem głównym spotkania był Powiatowy Zasób Geodezyjno-Kartograficzny w aspekcie procesu budowlanego. Do udziału w spotkaniu zaproszony został Wydziału Geodezji. Omówione zostały tam tematy zgłoszone przez zainteresowanych w ostatnim czasie, tj.: sposób obliczania charakterystycznych parametrów inwestycji na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę, w kontekście warunków zapisanych w decyzji WZ (powierzchnia zabudowy, powierzchnia biologicznie czynna, szerokość elewacji) oraz zagadnienia związane z etapowaniem inwestycji bądź występowaniem o pozwolenie na budowę na części terenu wskazanego w decyzji WZ.
19 grudnia 2013 r.
Tematem przewodnim były problemy związane z obsługą komunikacyjna inwestycji, ujawniające się na etapie uzyskiwania decyzji wzizt oraz pozwolenia na budowę, warunki nakładane przez ZIKiT na inwestorów, umowy na realizację inwestycji drogowych wynikające z realizacji inwestycji niedrogowej, decyzje ZRID, oświadczenia o przyłączeniu do dróg itd.
30 października 2013 r.
Tematem przewodnim spotkania były problemy dotyczące inwestycji mających wpływ lub mogących mieć wpływ na środowisko oraz wymaganych w związku z tym decyzji o uwarunkowanych środowiskowych uzyskiwanych równolegle do decyzji wzizt oraz pozwoleń na budowę. Do udziału w „Warsztatach" została zaproszona Dyrektor Wydziału Kształtowania Środowiska.
12 września 2013 r.
W odpowiedzi na zgłaszane postulaty, tematem przewodnim spotkania były problemy związane z ochrona zabytków, pojawiające się w procesie inwestycyjnym. Do udziału w „Warsztatach" został więc zaproszony Miejski Konserwator Zabytków.
24 lipca 2013 r.
Pierwsze spotkanie było inauguracją projektu i poświęcone zostało dyskusji na tematy zgłaszane na bieżące przez jego uczestników.