Wydział ds. Przedsiębiorczości i Innowacji uruchomił kolejne narzędzie do komunikacji dla klientów Urzędu Miasta Krakowa. Jest nim aplikacja Wirtualnego Urzędnika dostępna bezpłatnie w sklepie App Store na smartfony z systemem iOS.
Aplikacja poprzez głosowe lub tekstowe zapytanie, pozwala na intuicyjne wyszukiwanie informacji z zakresu obsługi przedsiębiorcy (w tym zakładania własnej działalności gospodarczej) oraz wszystkich innych procedur realizowanych przez Urząd Miasta Krakowa i inne miejskie jednostki organizacyjne. Można z niej korzystać w dowolnym miejscu i czasie, bez czasochłonnego przeszukiwania stron internetowych. Wystarczy kliknąć na ikonę głośnika i powiedzieć jaką sprawę chcemy załatwić w urzędzie. W tym samym momencie uzyskujemy Informację na temat wyszukanej usługi z linkiem do procedury oraz adnotacją czy daną sprawę można załatwić elektronicznie.
Wirtualny Urzędnik, który funkcjonuje już od 2018 r. na stronie Punktu Obsługi Przedsiębiorcy z jednej strony miał poprawić współpracę na linii urząd - mieszkaniec i przedsiębiorca,
a z drugiej ułatwić zakładanie firmy młodym ludziom. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę - tylko w 2022 r. liczba rozmów przeprowadzona za pomocą WU wyniosła blisko 21 tys., a wśród szczególnie docenianych plusów rozwiązania jest łatwość i szybkość w dotarciu do poszukiwanych informacji, a także dostępność usługi 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, w języku polskim, angielskim oraz ukraińskim. Aplikacja jest także dostępna na telefony z systemem Andriod.